пʼятниця, 10 березня 2017 р.

                                                                                         
 Якщо ви дивитеся на 1 рік уперед -
                     висівайте рис.
Якщо ви дивитеся на 10 років уперед -
висаджуйте дерева.
Якщо ж ви дивитеся на все життя уперед -
навчайте людину.
( Китайська мудрість) 


       Кожна людина, чи то доросла, а чи то дитина, - це особистість, унікальна і неповторна, що має власні достоїнства і недоліки, здібності і перспективи власного розвитку. Будь-яка особистість прагне самовдосконалення та самореалізації. У кожному з нас прихований величезний потенціал. Проблема лише в тому, щоб дати вихід своїм можливостям, реалізувати власну потребу у творчості, завдяки чому набути значущості й цікавості як для співрозмовників, так і для самого себе, а розкрити себе як особистість творчу людину може лише у спілкуванні.
      Останнім часом зростає інтерес школярів до вивчення іноземної мови. Поїздки за кордон, спілкування із зарубіжними спеціалістами зумовлюють той факт, що виникає необхідність більшого володіння іноземною мовою.Усне мовлення є на початковому етапі найдоступнішим способом спілкування між людьми.Воно збуджує інтерес учнів до навчання, розвиває творчу фантазію, образне мислення, мовну догадку. Тож проблема комунікативності вбачається мені дуже актуальною та значущою для процесу навчання іноземних мов, адже має на меті не лише навчити вільно іншомовного спілкування, але й продемонструвати свою унікальність як творця і учня, і вчителя.
       У своїй  роботі я прагну розвивати іншомовні комунікативні вміння на рівні не нижче від граничного за загальноєвропейською шкалою мовних умінь.Роботу на уроках будую за сучасними принципами навчання іноземних мов. Намагаюся якомога більше використовувати автентичний іншомовний матеріал, враховую вікові особливості і потреби учнів, навчання видів мовленнєвої діяльності роблю взаємопов'язаним. 


Творчість учителя - це не стільки відкриття чогось нового, скільки застосування вже відомих прийомів навчання по-новому.
(М. Ф. Квінтіліан)
     Вчитель, який іде в ногу з часом, вчиться сам, прагне, дізнавшись чогось нового, принести це до класу, поділитися цим новим з учнями. І тому завдання вчителя іноземної мови не " прийти, побачити, перемогти",а " прийти , побачити, зацікавити".
 Під час теми " Листування " у 10 класі я помітила, що учням вона на подобається. Майже всі опитані відповіли , що не люблять писати листи, мовляв нудно, але всі вони любили їх отримувати. Тоді задала я їм завдання написати листа, якого б вони мріяли отримати. І я здивувалась. Адже учні писали листи собі від улюблених зірок кіно, естради, спорту, від імені батьків, мобільного телефону, домашнього улюбленця, навіть від мого імені!
    Під час вивчення типів умовних речень, у 7 класі, я помітила, що для учнів вона не  є складною. Вони досить гарно орієнтувались в граматичних структурах та демонстрували хороші знання в їх застосуванні при перекладі речень та в усному мовленні. Але чогось бракувало, що давало б учням відчути емоційне забарвлення і я запропонувала гру "Якщо двічі по два - п'ять ..."(If two times five ...). Учні замовкли, запанувала тиша ... і діти почали давати свої варіанти:" ...  то в мене буде 12 балів з геометрії", "... то коли буде квадратом", "... то я буду не я"... Кожен з учнів хотів висловитися, кожен хотів, щоб його почули. А головне, учні зрозуміли, що навіть не реальні речі можуть існувати насправді, а зрозумілі - виявитися напрочуд загадковими та неоднозначними. Такі завдання розвивають навички зв'язного мовлення, аудіювання, діалогічного і монологічного мовлення.
     Не забуваю я про етап релаксації, який є дуже важливою ланкою уроку іноземної мови. Він допомагає підвищити активність кожного учня, зняти втому, а потім з інтересом виконувати наступне завдання.
    Тому, навчити дітей розмовляти англійською мовою, можна лише спілкуючись нею, і не тільки на уроках. Адже часто учні запитують нас про результати контрольних робіт, вибачаються за запізнення, вітають нас на рідній мові. Чому б не запропонувати їм робити це англійською? Навіть в учнів, яким мову вивчати важко, з'явиться можливість сказати нам прості речення англійською мовою. Якщо перефразувати один відомий вислів, то можу сказати це так: " Розмовляйте англійською самі, і всі будуть розмовляти нею разом з вами. Мовчіть - і ви будете мовчати на самоті." Отже, правильне використання комунікативного методу в процесі навчання англійської мови дає можливість активізувати не лише процес сприйняття навчального матеріалу, але й резервні можливості особистості, її творчі здібності.
     А щоб учням було цікаво використовувати іноземну мову як для спілкування в реальних життєвих ситуаціях, так і для набуття знань; щоб орієнтуватися в соціокультурних аспектах країни, мова якої вивчається потрібно вміти створювати атмосферу колективного спілкування, організовувати на базі комунікативних ситуацій. Спілкування в подібних ситуаціях формулює сильний і сталий інтерес до вивчення англійської мови й надає учням можливість свідомо засвоювати іншомовний матеріал. Таке спілкування емоційно забарвлене, перейняте індивідуальними переживаннями, воно приносить радість, зацікавленість у спільній діяльності, створює важливі передумови успіху, що не може не викликати інтересу як учнів, так і вчителя.
    Тому наступні вимоги до комунікативно спрямованого уроку допомагають мені досягти поставленої мети:
  • Комунікативна спрямованість усіх його етапів.
  • Висока активність усіх учнів.
  • Висока мотивація до навчання іноземної мови.
  • Інтенсивність навчальних дій усіх учнів.
  • Емоційність уроку.
  • Артистичність учителя.
     Я віддаю своїм вихованцям із дня в день, з уроку в урок свою роботу, увагу, любов, свої вміння і знання. Буджу в них допитливість і високу духовність.Виховую безкорисливість і милосердя до інших. Ні в якому разі не можна загасити вогник природної допитливості, притаманний кожній юній особистості. А горітиме цей вогник доти, поки " горітиме" сам учитель.Щоб мати повагу від учнів, батьків, колег намагаюсь бездоганно володіти методикою викладання предмета, мати високий рівень освіченості, культури мислення і мовлення. Бути весь час у творчому пошуку. Шукаючи свій власний оригінальний стиль навчання і виховання. Вірю в те, що найкращий урок, найкращий виховний захід  ще попереду.
    Отже, все сказане дає можливість мені як учителю постійно мати на увазі та розвивати мовні та творчі здібності дітей, навчати працювати з опорами, перебудовувати мотиваційну сферу та підвищувати інтерес до предмета. А позитивне ставлення до предмета можна розвинути. Вчитель має демонструвати його сам своєю захопленістю предметом, своєю повагою до учня та його особистості, своєю вірою та успіх дитини та бажання надихнути її на подальший прогрес у навчанні!

Немає коментарів:

Дописати коментар